Prof. Dr. Müge YILMAZ
Müge YILMAZ Eğitim İletişimi ve Planlaması Lisans Eğitimini Anadolu Üniversitesi ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimlerini Ondokuz Mayıs Üniversitesinde tamamladı. 2013 yılında Üniversitelerarası Kurul’dan Doçentliğini, 2019 yılında Gelişim Psikolojisi alanında Profesörlüğünü aldı. 2010 - 2013 Eğitim Bilimleri Bölümü Başkan Yardımcılığı OMÜ, 2012 - 2013 Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı OMÜ, 2012 - 2013 Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi Sorumlusu OMÜ, 2018 Bölüm Başkanlığı Avrasya Üniversitesi, 2018-2023 Kurucu Psikoloji Bölüm Başkanlığı Gümüşhane Üniversitesi, 2019-2021- GÜSUD Koordinatörü, 2019-2023 İletişim Fakültesi Dekan Vekili, 2022-2023 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi Müdürlüğü görevlerini yürütmüştür. Yılmaz’ın Duygusal Zeka, Özgül Öğrenme Güçlüğü, Oyun Terapisi, Ergen ve Çocuk Terapisi, Kum Terapisi, Çocuk ve Ergenlerde Öfke gibi konularda yürüttüğü araştırmaları, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde, hakemli kongre bildirilerinde, kitap bölümlerinde ve editörlük yaptığı kitaplarda yayınlanmıştır. Yılmaz’ın danışmanlık yaptığı bitirdiği ve halen devam eden yüksek lisans ve doktora tezleri bulunmaktadır. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde atıfları bulunmaktadır. Yılmaz, “Oyun Terapisi” “Kum Terapisi” “Özgül Öğrenme Güçlüğü” ve “Filial Terapi” eğitimleri düzenlemektedir. Bu eğitimlere ek olarak bireysel ve grup süpervizyonları vermektedir. Şu an aktif olarak Terapihane Psikolojik Danışma ve Eğitim Merkezi'nde danışanlarına yüz yüze ve online seanslarına devam etmektedir.
Yayınlar:
- Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
A1. M. Yılmaz, "The effects of an emotional intelligence skills training program on the consistent anger levels of Turkish university students", Social Behavior and Personality (ISI) , 565-576 pp., 2009.
A2. M. Kutlu, S. Balcı, M. Yılmaz, "İletişim Becerileri Eğitiminin Öğrencilerin Kendini Ayarlama ve İyimserlik Düzeylerine Etkisi", Eğitim Araştırmaları (ISI) , 139-149 pp., 2007.
A3. H. Kumcağız, S.B. Çelik, M. Yılmaz, Z. Eren, "The effects of emotional intelligence on optimism of university students", Procedia Social and Behavioral Sciences , 973-977 pp., 2011 , DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.10.189.
A4. M. Yılmaz, H. Kumcağız, S. B. Çelik, Z. Eren, "Investigating Communication skill of university students with respect to early maladaptive schemas", Procedia Social and Behavioral Sciences , 968-972 pp., 2011 , DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.10.188.
A5. S.B.Çelik, M. Yılmaz, H. Kumcağız, Z. Eren, "Ways of coping and gender in predicting mourning attitudes", Procedia Social and Behavioral Sciences , 1260-1264 pp., 2011 , DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.10.244.
A6. M. Yılmaz, G. Özdemir, A. Turgay, S. Çağlı, "Üniversite öğrencilerinin erişkin dikkat eksikliği hiperaktivite ölçeğinin alt boyutları düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , 627-649 pp., 2012.
A7. S. B. Çelik, H. Kumcağız, M. Yılmaz, “ Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerinin Obsesif Kompulsif Belirti Düzeyleri Üzerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 42. 121-131 pp., 2012.
A8. C. Gençoğlu, M. Yılmaz. (2013). “Duygusal Farkındalık Eğitim Programının Duygu Kontrol Düzeyine Etkisi”, International Journal of Social Science, Vol 6 Issue 5, 961-980 pp.
A9. M. Yılmaz, H.C. Güngör, S. Balcı Çelik. (2013) “ Investigation Romance and Mate Selection Myths of University Students”, International Journal of Asian Social Science, 3(2):416-427.
A10. C. Gençoğlu, M. Yılmaz, (2014) “The Effect of Emotional Awareness Education, Based on Emotion Focused Therapy, On Young Adults’ Levels of Optimism”, The Journal of Happiness & Well-Being, 2(1), 51-62.
A11. Oğuz, G., Yılmaz, M., Çağlı, S., Güven, F. M., & Sungur, M. Z. (2014). Effects of a Cognitive-Behavioral Oriented Awareness Program on Depression Levels of Obese Individuals. Open Access Library Journal, 1(05), 1.
A12. Sardoğan M. E., Yılmaz. M, Bellici. N,(2015). A Study of Relationship Between Submissive Behaviours of University Students and Their Psychological Symtoms. International Journal of Asian Social Science, 5 (2): 86-96.
A13. M. Koçyiğit Özyiğit, E. Alkan, M. Yılmaz, (2017) “ Toplumsal Cinsiyet Rolleri Duyarlılığı Grup Rehberliği Programının Psikolojik Danışman Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Rollerine ilişkin Tutumlarına Etkisi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:10, Sayı: 49, Nisan.
- Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan
bildiriler :
B1. M. Yılmaz, N. Afyonkale Talay, “ Üniversite Öğrencilerinin Erken Dönem Uyumsuz Şemaları ile Psikolojik İyi Oluşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, I. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul 2016
B2. S. Balcı Çelik, M. Yılmaz, “ Üniversite Öğrencilerinde İyimserlik Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Dini Tutum ve Dini Yönelim”, I. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul 2016.
B3. Bellici. N.; Sardoğan. M, E, ; Yılmaz. M, “Lise Öğrencilerinde Okula Bağlanma ve Şiddet Eğilimi Arasındaki ilişkinin Cinsiyet ve Sınıf Değişkenlerine Göre İncelenmesi” Gençlik ve Kültürel Mirasımız Uluslararası Kongre, ss. 583-592. 2014.
B4.Y. Barut, M. Yılmaz, E. Ersanlı, Türk Üniversitelerinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Gelişimi ve Geleceğe Yönelik Eğilimler konferansı dahilinde "Öğretmen Yetiştirme Siyaseti ve Problemleri Uluslararası Kongresi" bildiri kitapçığındaki "Türk Üniversitelerinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Gelişimi ve Geleceğe Yönelik Eğilimler", 177-181 pp., Bakü, Azerbeycan, 12-14 Mayıs 2007.
B5. M. Yılmaz, A. N. Dicle, International Symposium Emotional Intelligence and Communication"On the Vision of Perception in Professional Life" konferansı dahilinde "International Symposium Emotional Intelligence and Communication"On the Vision of Perception in Professional Life" Volume 1" bildiri kitapçığındaki "Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ve Bazı Kişisel Özelliklerine Göre İncelenmesi", 42-53 pp., İzmir, 7-9 May 2007.
B6. S. Balcı, M. Yılmaz, I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi konferansı dahilinde "I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi II. Cilt" bildiri kitapçığındaki "Babaların Kişilik Özelliklerine Göre Çocuklarına Karşı Olan Davranışlarının İncelenmesi", 204-220 pp., İstanbul, 2006
C1. Yazılan ulusal/ uluslararası kitaplar :
C1.1.M. Yılmaz, T. F. Karahan, S. B. Çelik, M. E. Sardoğan, Psikologlar için Pratik Etik-Pozitif Yaklaşım, 196 pp., Ankara, Mentis, 2010.
C1.2. T. F. Karahan, B. M. Yalçın, M. Yılmaz, M. E. Sardoğan, Psikolojik Danışmanlara, Öğretmenlere ve Anne-Babalara Yönelik İlköğretim (I.Basamak) Öğrencilerinde Duygusal Zeka Beceri Eğitimi Uygulamaya Yönelik Pratik Bir Model ve "50 Aktivite", 192 pp., Ankara, Maya Akademi, 2009.
C1.3. C. Gençoğlu, Yılmaz. M, Duygusal Farkındalık. Nobel Akademi. 2018.
C2. Yazılan ulusal/ uluslararası kitaplardaki bölümler :
C2.1. M. Yılmaz, Ed:Ferhat Jak İçöz, İnsan Meselelerine Varoluşçu Bakışlar (Dil), İstanbul, Aletheia Kitap, 2017.
C2.2. M. Yılmaz, Ed:Ferhat Jak İçöz, İnsan Meselelerine Varoluşçu Bakışlar (Diyalog ve İletişim), İstanbul, Aletheia Kitap, 2017.
C2.3. M. Yılmaz, Ed:Ferhat Jak İçöz, İnsan Meselelerine Varoluşçu Bakışlar (Duygular), İstanbul, Aletheia Kitap, 2017.
C2.4. M. Yılmaz, Ed: S. Balcı Çelik, Duygu Odaklı Terapi (Duygusal Dışavurum Türlerini Birbirinden Ayırt Etme), 39-55pp., Ankara, Nobel Yayınevi, 2015.
C2.5. M. Yılmaz, Ed: S. Balcı Çelik, Duygu Odaklı Terapi (Bir Duygunun Sağlıklı Olup Olmadığını Değerlendirmek için Koçluk), 137-171pp., Ankara, Nobel Yayınevi, 2018.
C2.6. M. Yılmaz, A. D. Fabio, Emotional Intelligence New Perspectives and Applications (Thinking Skill of Emotional Intelligence Education Programme), 261-278 pp., Crotia, Intech, 2012.
C2.7. M. Yılmaz, Ed: H. Sarı, Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri (Öğrenme Güçlüğünün Değişen Tanımları), 3-43 pp., Ankara, Nobel Yayınevi, 2012.
C2.8. M. Yılmaz, Ed: H. Sarı, Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri (Öğrenme Güçlüğünün Tıbbi Yönleri), 46-70 pp., Ankara, Nobel Yayınevi, 2012.
C2.9. M. Yılmaz, Ed: C. Celep, Eğitim Bilimine Giriş (Eğitimin Psikolojik Temelleri), 231-260 pp., Ankara, Anı Yayıncılık, 2009.
C2.10. M. Yılmaz, Ed: Z. Cafoğlu, M. Aksüt, Eğitim Psikolojisi (İnsancıl (Hümanistik) Yaklaşım), 211-228 pp., Ankara, Grafiker Yayınları, 2008.
C2.11. M. Yılmaz, Z. Cafoğlu, M. Aksüt, Eğitim Psikolojisi (Gestalt Öğrenme Kuramları), 167-188 pp., Ankara, Grafiker Yayınları, 2008.
C2.12. M. Yılmaz, Ed: İ.H. Demircioğlu, Sosyal Bilgilerin Temelleri (Psikoloji), 85-103 pp., Ankara, Hegem Yayınları, 2006.
C2.13. M. Yılmaz, Ed: Ş. Ş. Erçetin, N. Tozlu, Eğitim Bilimine Giriş (Eğitimin Psikolojik Temelleri), 113-132 pp., Ankara, Hegem Yayınları, 2006.
- Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
D1. S. Balcı, M. Yılmaz, "Çocukları anaokuluna devam eden annelere verilen iletişim becerileri eğitiminin ailenin işlevlerine etkisi", Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , 17-24 pp., 2000
D2. S. Balcı, M. Yılmaz,, "İyimserlik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 54-60 pp., 2002
D3. H. Odacı, M. Kalkan, S. Balcı, M. Yılmaz, "Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Denetim Odağı Üzerine Etkisi", Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , 51-58 pp., 2003
D4. A. Üstün, M. Yılmaz, Ş. Kırbaş, "Ortaöğretimde gençleri şiddete yönelten nedenler ve çözüm önerileri: Amasya ili örneği", A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , 37-53 pp., 2006
D5. A. Üstün, M. Yılmaz, "Üniversite Öğrencilerinin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyine göre değerlendirilmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 77-90 pp., 2008
D6. M. Yılmaz, A. Üstün, H. Odacı, "Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi", Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 8-18 pp., 2009
D7. H. Kumcağız, M. Yılmaz, S.B. Çelik, İ. Aydın-Avcı, "Hemşirelerin İletişim Becerileri: Samsun İli Örneği", Dicle Tıp Dergisi , 49-56 pp., 2011
D8. H. Cihan-Güngör, M. Yılmaz, S. Balcı-Çelik, "Romantizm ve Eş Seçimi Tutum Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , 180-190 pp., 2011
D9. H. Kumcağız, M. Yılmaz, “ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Sınıf Değişkenine Göre Ölüm Kaygı Düzeyleri”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 215-231 pp., 2012.
D10. K. Ersanlı, M. Yılmaz, & Özcan, K. “Algılanan Duygusal İstismar Ölçeği (ADİÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1). 2013.
- Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
E1. Y. Barut, M.Yılmaz, I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu : Sorunlar ve Çözüm Yolları konferansı dahilinde "I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu Bildiri Kitabı" bildiri kitapçığındaki "Çocuk Eğitiminde Deli Dumrul Destanı ve Varoluşçu Eğitim Açısından Düşündürdükleri", 592-601 pp. Ankara, 2000
E2. Y. Barut, M. Yılmaz, I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi konferansı dahilinde "I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Bildiriler" bildiri kitapçığındaki "Beden Eğitimi ve Spor Bölümüne ve Eğitim Fakültesine Devam Eden Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", 290-297 pp., Ankara, 2000
E3. Y. Barut, M. Yılmaz, Ş. Şahin, XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi konferansı dahilinde "XIV. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı" bildiri kitapçığındaki "Özel Eğitim Bölümü Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi", 240-248 pp., Bolu, 04-06 Kasım 2004
E4. M. Yılmaz, G. Yılan, I. Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi konferansı dahilinde "I. Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler" bildiri kitapçığındaki "Üstün yetenekli çocukların ailelerinin duygusal zeka düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", 379-390 pp., istanbul, 23-25 Eylül 2004
E5. G. Özdemir, M. Yılmaz, S. Çağlı, B. Kocamanoğlu, Kognitif ve Davranış Terapileri Derneği II. Ulusal Kongresi konferansı dahilinde "Kognitif ve Davranış Terapileri Derneği II. Ulusal Kongresi Bildiriler" bildiri kitapçığındaki "OKB Hastaları ve Sağlıklı Kontrol Grubunun Otomatik Düşünce ve Şemalarının Karşılaştırılması", 60-61 pp., İstanbul, 2009
- Diğer yayınlar :
F1. Yılmaz. N, Baş. B, Yılmaz. M, Çelebi. N, (2005), Temporomandibular Eklem Rahatsızlığı Olan Hastalarda Somatizasyon Farklılıkları, Türk Oral ve Maksillofasial Cerrahi Derneği 13. Uluslarası Bilimsel Kongresi, 29 Mayıs-2 Haziran , Antalya
F2. Yılmaz. M, (2007), Okullarda Kör Nokta: Şiddet. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, Sayı 12, 41-42.
F3. Ersanlı. K, Yılmaz. M, (01-03 Eylül 1999), Öğrencilerin Çalışma Alışkanlıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Envanter Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri
F4. Balcı. S, Yılmaz. M, (15-17 Eylül 1999), Çocukları Anaokuluna Devam Eden Annelere Verilen İletişim Becerileri Eğitiminin Aile İşlevlerine Etkisi, V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri
F5. Balcı. S, Yılmaz. M, (01-03 Eylül 1999), İyimserlik Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliği ve Güvenirliği. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Trabzon
F6. Balcı. S, Yılmaz. M, (27-30 Eylül 2000), Çocukları Anaokuluna Devam Eden Annelerin Aile İşlevlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Erzurum.
F7. Barut. Y, Yılmaz. M, (19-22 Eylül 2000), Deprem Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliği ve Güvenirliği, XI. Ulusal Psikoloji Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri
F8. Barut. Y, Yılmaz. M, (16-17 Haziran 2001). Üniversite Öğrencilerinin Depreme Karşı Tutum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Depremin Psikolojik Etkileri Üzerine Ülkemizde Yapılan Çalışmalar: Özgün Bir Kitaba Doğru Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri
F9. Balcı. S, Yılmaz. M, Odacı. H, Kalkan. M, (09-11 Temmuz 2003), Yönetici Adaylarının Duygusal Zeka ve İş Doyum Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Malatya
F10. Kalkan. M, Odacı. H, Yılmaz. M, Balcı. S, (09-11 Temmuz 2003), Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Malatya
F11. Odacı. H, Kalkan. M, Balcı. S, Yılmaz. M, (09-11 Temmuz 2003), Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Denetim Odakları Üzerine Etkisi, VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Malatya
F12. Yılmaz. M, Balcı. S, Kalkan. M, Odacı. H,(09-11 Temmuz 2003), Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Malatya.
F13. Yılmaz. M, Şahin. Ş, (6-9 Temmuz 2004), Okul öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zeka Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. XIII. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri, Malatya
F14. Barut. Y, Yılmaz. M, Ersanlı. E, (29-30 Nisan 2005), Engelli çocuğa sahip annelerin duygusal zeka düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Engelli Kadınların Sorunları ve Çözümleri Sempozyumunda sunulmuş sözlü bildiri, Kocaeli.
F15. Barut. Y, Yılmaz. M, Ersanlı. E, (29-30 Nisan 2005), Ulusal yazılı basınımızda engelli kadın ve çocuk olgusu: Bir tarama çalışması. Engelli Kadınların Sorunları ve Çözümleri Sempozyumu. Kocaeli.
F16. Çelik. B, S, Yılmaz. M, Güngör Cihan. H, (21-23 Ekim 2009). Romantizm ve Eş Seçimi Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Adana.
F17. Odacı. H, Yılmaz. M, (16-17 Kasım 2006). Otistik Olan ve Olmayan Çocukların Ebeveynlerinin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin İncelenmesi. 16. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. Poster Bildiri. Samsun.
F18. Özdemir. G, Yılmaz. M, (01-05 2006). Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. 42. Ulusal Psikiyatri Kongresi. Poster Bildiri. İstanbul
F19. Kumcağız. H, Yılmaz. M, Çelik-Balcı. S, (23-24 May 2009). Communication skills levels of university students according to class, section and multiple intelligence level. The First International Conference Of Living Theorists " Howard Gardner". Poster Bildiri. Burdur.
F20. Yılmaz. M,( 23-24 Kasım 2006). Hasta aileleri ile iletişim ve davranış şekilleri. . KTÜ Farabi Hastanesi Hemşirelik Günleri 2 Pediatri Günleri. Sunulmuş Sözlü Bildiri. Trabzon.
F21. Balcı-Çelik. S, Yılmaz. M, Dicle. A, N, (3-5 Ekim 2011). Baba eğitim programının babaların baba tutumlarına ve babalık rolü algısına etkisi. XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresinde sunulmuş sözlü bildiri. İzmir.
F22. Balcı-Çelik. S, Aysan. F, Yılmaz. M, Cihan-Güngör. H, (03-05 Ekim 2011). Üniversite Öğrencilerinin Romantizm ve Eş Seçimine İlişkin Mitleri Duygusal İlişlki Yaşayıp Yaşamamaya Göre Değişmekte midir?. XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi sunulmuş sözel bildiri. İzmir.
F23. Güngör-Cihan. H, Yılmaz. M, Balcı-Çelik. S, (02-05 Haziran 2011). Investigate Myths Toward Romance And Mate Selection Of The University Students. 7. International Congress of Cognitive Psychotherapy. Sunulmuş Sözlü Bildiri. İstanbul.
F24. Yılmaz. M, Köse. N, (Kasım 2011), Çocuklarda Duygusal Zekanın Gelişimi, Eğitimci Öğretmen Dergisi, Sayı 7, Vize Yayıncılık.
F25. Kandaz. U, Yılmaz. M, (22-24 Ekim 2018), Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Liderlik Özellikleri İle Duygusal Zeka Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Sunulmuş Sözlü Bildiri, Ankara.
Aldığı Eğitimler
“Varoluşçu Psikoterapi Eğitimi” ,2013-2014, “12 Saatlik Oyun Terapisi Eğitimi” Prof. Dr. Ayşe Yalın, 2012., “ Özel Öğrenme Güçlüğü 1. Düzey Eğitimi” Fide Psikolojik Danışmanlık Merkezi, 2011., “ Özel Öğrenme Güçlüğü 2. Düzey Eğitimi” Fide Psikolojik Danışmanlık Merkezi, 2011., “Gottman Çift Terapisi Birinci Düzey Eğitimi”, The Gottman Institute ve Psikoloji İstanbul, 2010., “Akılcı-Duygusal ve Bilişsel-Davranışçı Teori ve Teknikler İleri Düzey Eğitim”, Albert Ellis Institute,2009., “25 Saatlik Aile ve Çift Terapisine Giriş Eğitimi” Hiebert Instıtute, 2009., “40 saatlik Kognitif ve Davranış Terapileri Kuramsal Eğitimi” Doç. Dr. Hakan Türkçapar. 2008., “Akılcı-Duygusal ve Bilişsel-Davranışçı Teori ve Teknikler Birinci Düzey Eğitim”, Albert Ellis Institute,2008., “Yaratıcı Dramanın Alanında Kullanılması Eğitimi”, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2007., “EMDR İkinci Düzey Eğitimi” Davranış Bilimleri Enstitüsü ve EMDR Enstitüsü, 2007., “Borderline ve Narsistik Kişilik Bozukluklarında Şema Terapi Uygulamaları Eğitimi”,Psikonet Psikoterapi Eğitim, 2006., “EMDR Birinci Düzey Eğitimi” Davranış Bilimleri Enstitüsü ve EMDR Enstitüsü, 2006., “ Bender Gestalt ve Koppitz Test Eğitimi” Doruk Performans Enstitüsü, 2006., “12 Saatlik Sanat Terapisi Eğitimi”, 2005., “18 Saatlik Gestalt Terapisine Başlangıç Eğitimi” Prof. Dr. Nilüfer Voltan Acar, 2004., “16 Saatlik Gestalt Terapisine Başlangıç-Dialog Eğitimi” Prof. Dr. Nilüfer Voltan Acar, 2004
Verilen Eğitim-Konferans ve Seminerler
- “Masal Terapisi Uygulayıcı Eğitimi”. Sarı psikoloji/Samsun Üniversitesi-2021
- “Kum Terapisi”-Sarı psikoloji/Samsun Üniversitesi-2021
- “Aile Danışmanlığı 4. Dönem Eğitim Programı-Sarı Psikoloji/Samsun Üniversitesi-2021
- “Aile Danışmanlığı 5. Dönem Eğitim Programı-Sarı Psikoloji/Samsun Üniversitesi-2021
- “Aile Danışmanlığı Sertifika Eğitimi Programı” Gümüşhane Üniversitesi-2020
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Uzm. Dr. Gökhan Kandemir/ Gümüşhane Üniversitesi-2020
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Psikoodak Samsun /Gümüşhane Üniversitesi-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Tokat RAM/Gümüşhane Üniversitesi-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Giresun Yaşam Psikolojik Danışma Merkezi-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Ordu RAM/Gümüşhane Üniversitesi-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Adana Seyhan RAM/Gümüşhane Üniversitesi-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Sarı Psikoloji/ Gümüşhane Üniversitesi-2019
- “Oyun Terapisi Çalıştayı” Trabzon Üniversitesi PDR Günleri-2019
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” ADEP Psikoloji-Gaziantep, 2018
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Eğitmen, Giresun RAM, 01-02Aralık, 2018
- “10 Aralık Dünya insan Hakları Günü Paneli” Konuşmacı, Gümüşhane Üniversitesi. Edebiyat Fakültesi. 10 Aralık 2018.
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Eğitmen, Giresun RAM, 15-16 Aralık, 2018
- “Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Mersin Şubesi/Gümüşhane Üniversitesi-2018
- “Etkileşimde Sorun Çözme Becerileri” Eğitmen, Samsun Sahra Sıhhıye Okul Komutanlığı, Astsubay Tekamül Eğitimi, 2012.
- “Etkili İletişim Becerileri ve Beden Dili, Öfke Yönetimi” Eğitmen, Bafra Ticaret ve Sanayi Odası personeli ve üyelerine yönelik-2012
- “On Numara Kurye” ve “Müşteri Memnuniyetinde Mükemmellik” Eğitmen, Aras Kargo Personeline yönelik-2011.
- “İletişim ve Ölçme Değerlendirme” Konferans, Samsun Mithat Paşa Anadolu Lisesi Öğretmenlerine yönelik-2011
- “ Öfke Kontrolü” Eğitmen, Samsun İl Sağlık Müdürlüğü 112 Başhekimliği Komuta Merkezi Personeline yönelik-2011
- “Aile İçi Şiddetin Önlenmesi” Eğitmen, Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği, 2011.
- “Zaman Yönetimi” Eğitmen, Samsun İl Sağlık Müdürlüğü personeline yönelik-2011.
- “Takım Ruhu” Eğitmen. Samsun Atakum Belediyesi Personeline Yönelik-2011.
- “İletişim Becerileri” Eğitmen, Algı Psikiyatri Psikoterapi, Eğitim ve Danışma Merkezi Danışanlarına yönelik-2009.
- “Takım Ruhu” Eğitmen, OMÜ Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı personeline yönelik-2008.
- “Sınıf Yönetimi ve Öğretmen Öğrenci İletişimi” Konferans, Samsun Kazım Özdemir İlköğretim Okulu-2008.
- “Görevde Yükseltme Eğitimi” Eğitmen- Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu-2007.
- “Okul öncesi dönemde çocuk-aile ilişkileri ve genel görülen ruhsal sorunlar” konuşmacı, Okul Öncesi Eğitimi Yaygınlaştıma Semineri-2006.
- “Gelişimsel Özellikler ve Şiddet” Konuşmacı-Yunus Emre İlköğretim Okulu-2006.
- “Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesi” Panelist, Çorum Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü-2006.
- “Duygusal Zeka Eğitimi Semineri” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2006.
- “Öğretim Elemanları Formasyon Eğitimi” Eğitmen-Samsun Polis Akademisi-2006.
- “İletişim”-Konferans- Samsun Milli Eğitim Vakfı İlköğretim Okulu-2006.
- “Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2006.
- “Duygusal Zeka” Eğitmen- OMÜ Koruma ve Güvenlik Personeli-2006.
- “Sınavda Başarı ve Sınav Kaygısı” Konferans, Demirler Dershanesi-2005.
- “Bir Hastanın Gözünden Ameliyat” Konuşmacı, OMÜ Tıp Fakültesi Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı-2004.
- “Yönetici Eğitim ve Becerileri Geliştirme Kursu” Eğitmen, OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi,2003.
- “Eğitimde Psikolojik Hizmetler Eğitimi” Eğitmen- Merkez Eğitim Hizmetleri Müdürlüğü Amasya-2003.
- “Duygusal Zeka Eğitimi Semineri” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2003.
- “Örgütsel İletişim” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2002.
- “Örgütsel İletişim” Eğitmen- Hedef Ecza Deposu Personeli-2002.
- “Zaman Yönetimi” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2002.
- “Sınırsız Güç” Eğitmen- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2002.
- “Duygu Denetimi” Eğitmen- Samsun Milli Piyango Anadolu Lisesi- 2002.
- “Sınav Kaygısı” Konuşmacı- Samsun Milli Piyango Anadolu Lisesi- 2002.
- “Stres ve Başa Çıkma Yolları” Konuşmacı- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2001.
- “Etkili ve Verimli Ders Çalıştırma Yolları” Konuşmacı- OMÜ Sürekli Eğitim Merkezi-2001.
- “Stres ve Baş Etme Yolları” Eğitmen- OMÜ Tıp Fakültesi Hizmet İçi Eğitim Semineri-2001.
- “Öfkenizi Nasıl Kontrol Edebilirsiniz” Konuşmacı- Samsun Doğum ve Çocuk Bakımevi Hastahanesi-2001.
- “Zaman Yönetimi”-Konuşmacı- OMÜ Tıp Fakültesi-2000.